Nowoczesna profilaktyka uzależnień chemicznych i behawioralnych

+48 602 100 020 mariusz@cps.edu.pl
dr hab. prof ndzw. Mariusz Jędrzejko
Jestem zdecydowanym zwolennikiem wychowania aksjologicznego i szkoły opartej na czytelnych wartościach światopoglądowych – wychowania, które pamięta jakie są korzenie Polski. Wychowania opartego na triadzie dobro-piękno-miłość, uczącego dzieci i młodzież szacunku dla największej wartości jaką jest życie. Uznaję, że polska szkoła ma prawo sięgania do chrześcijańskich korzeń narodu i państwa, bowiem stanowią one nasz najważniejszy fundament. Szkoła laicka to fikcja służąca wprowadzaniu „tylnymi drzwiami” dekonstruktywnej ideologii postmodernizmu oraz wojującego ateizmu.

Opowiadam się za zdecydowaną polityką państwa wobec przestępczości, skrajnych ideologii i dewiacji oraz spójnymi programami profilaktycznymi realizowanymi od poziomu przedszkola do matury. Jestem przeciwnikiem zapełniania więzień, bo obecne modele resocjalizacji nie pomagają w wystarczającym stopniu ludziom z wielkimi problemami.

Jestem zwolennikiem głębokiej przebudowy modelu oświaty, zwłaszcza likwidacji kuratoriów oświaty, opowiadając się za szeroką autonomią szkół. Z praktyki wiem, że nauczyciele wiedzą jak wychowywać, jak uczyć i kształtować patriotyzm dzieci – należą im się zaufanie i maksymalna niezależność oraz właściwa gratyfikacja finansowa. Nowoczesna oświata wymaga odcięcia jej od wpływów politycznych i ideologicznych, czemu powinna służyć głęboka reforma i redukcja „bizantyjskiej” struktury MEN.

Opowiadam się za głęboką cyfryzacją polskiej szkoły i tworzeniem nowoczesnych baz edukacyjnych do prowadzenia zajęć
a także: zwiększeniem liczby godzin wychowania fizycznego w szkołach podstawowych i gimnazjalnych do 5-6 godzin tygodniowo, a języków obcych do minimum 7-8 godzin tygodniowo. Postuluję poszerzenie nauki w szkole średniej o jeden rok, przeznaczając pierwszą klasę na kształcenie językowe w wymiarze nie mniejszym niż z 20 godzin tygodniowo, tak aby absolwent szkoły średniej mówił dobrze w minimum dwóch językach obcych.

Zdecydowanie przeciwstawiam się idei legalizacji narkotyków a także promocji destrukcyjnych ideologii. Kluczem do rozwiązania problemu narkotykowego w Polsce nie jest jednak zamykanie młodych ludzi do więzień, lecz wielostopniowa, konsekwentna merytoryczna profilaktyka.

Namawiam polityków do głębokiej refleksji nad demoralizacją polskiej sceny politycznej. Bez jednoznacznej zmiany w stylu uprawiania polityki i jej treści nie zbudujemy społeczeństwa obywatelskiego.

Budujemy profilaktykę pozytywną: opowiadamy się za zintegrowanymi programami profilaktycznymi budowanymi na
edukacji przez wiedzę a nie strach, tworzonymi w cyklu 3-letnim (klasy 1-3 SP, 4-6 SP, 1-3 gimnazjum, 1-3/4 szkoły ponadgimnazjalne) adresowanymi do nauczycieli, uczniów i rodziców. Takie programy zweryfikowaliśmy w praktyce – są skuteczne. Zasadne jest koordynowanie treści programów szkoła podstawowa –a gimnazjum - szkoła ponadgimnazjalna.

Recenzentami naszych programów i publikacji są wybitni uczeni i praktycy m.in.: prof. Krystyna Chałas, prof. Urszula Dudziak, prof. Czesław Cekiera, prof. Marek Walancik, prof. Małgorzata Ostrowska, prof. Mirosław Kowalski, prof. Stanisław Kocur, prof. Bogusław Pacek, prof. Małgorzata Przybysz-Zaremba, [prof. Stanisław Kawula], prof. Lucyna Hurło, prof. Janusz Morbitzer, prof. Zbigniew Gaś, prof. Anna Zamkowska.

Współpracujemy z wieloma samorządami, ośrodkami, uczelniami i organizacjami m.in. z: Fundacją Pedagogium, Wyższą Szkołą Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Społeczną Akademią Nauk, PWSZ w Tarnobrzegu, Wyższą Szkołą Społeczno-Ekonomiczną w Warszawie, Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu, Uniwersytetem Śląskim, Katolickim Uniwersytetem Lubelskim, PWSZ w Legnicy, Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi, Stowarzyszeniem KISS, licznymi oddziałami Związku Nauczycielstwa Polskiego, SZS „Wielkopolska”, RODN w Katowicach, CDN w Toruniu i Lesznie, RODN w Katowicach, Akademią e-Nauczyciela w Dąbrowie Górniczej, władzami samorządowymi warszawskiego Ursynowa i Wawra, Bielska Podlaskiego, Mińska Mazowieckiego, Sokółki, Belska Dużego, Rawy Mazowieckiej, Radomia, Tomaszowa Mazowieckiego, Wyszkowa, Kadzidła, Wieruszowa, wydziałami kuratorów sądowych, powiatowymi stacjami sanitarno-epidemiologicznymi oraz wieloma innymi instytucjami.

  • „Zawirowany” świat ponowoczesności
    „Zawirowany” świat ponowoczesności

    Socjopedagogiczne spojrzenie na zmiany społeczno-kulturowe i obyczajowe ostatnich dwóch dekad. Autor podejmuję próbę ukazania etiologii tych zjawisk oraz rozwoju zachowań ryzykownych, uzależnień i dewiacji, na tle szerszych przemian kulturowych zwłaszcza jako wynik promocji rewolucji...

    Czytaj więcej
  • Cyfrowi Tubylcy – socjopedagogiczne aspekty nowych technologii cyfrowych
    Cyfrowi Tubylcy – socjopedagogiczne aspekty nowych technologii cyfrowych

    Podjęta przez autorów problematyka - od lat szeroko poruszana w polskiej literaturze pedagogicznej - wychodzi poza ramy tej dziedziny nauki. Posługując się odniesieniami socjologicznymi i ekonomicznymi, a także medycznymi, pragniemy - na ile to będzie możliwe - pokazać zjawisko głównie...

    Czytaj więcej
  • Cannabis – niewinna marihuana
    Cannabis – niewinna marihuana

    Cannabis – niewinna marihuana – monograficzne ujęcie społecznych, medycznych i moralnych aspektów rozwoju narkomani marihuanowej na świecie i w Polsce. Na podstawie najnowszej literatury tematu, opracowań policji i ECMDDA autor prezentuje rozwój tego zjawiska, jego etiologię oraz...

    Czytaj więcej
  • Narkotyki i paranarkotyki
    Narkotyki i paranarkotyki

    Narkotyki paranarkotyki – pełna analiza wpływu narkotyków i substancji działających podobnie na zdrowie i zachowania człowieka. Wyjaśniono kluczowe podziały substancji narkotycznych, zjawisko dopalaczy oraz psychiczne i fizyczne mechanizmy uzależnień. Praca popularna adresowana do...

    Czytaj więcej
  • Kadra Wojska Polskiego w latach 1989 – 2012
    Kadra Wojska Polskiego w latach 1989 – 2012

    Kadra Wojska Polskiego (1998-2012) – studium przebiegu zmian wśród kadry WP od początku transformacji do zakończenia profesjonalizacji armii. Prezentujemy etapy przemian, w tym likwidacji zasadniczej służby wojskowej, powołania korpusu zawodowych, rozformowania korpusu oficerów...

    Czytaj więcej
  • Zbrodnia i kara. Polak w korporacji
    Pracują po kilkanaście godzin dziennie, wspomagają się dopalaczami, eksperymentują z narkotykami, tracą kontakt z rodziną. Takie są koszty pracy w wielkich korporacjach – wynika z najnowszych badań warszawskiej Wyższej Szkoły Pedagogiki Resocjalizacyjnej. Czytaj więcej 2015-06-29
  • Agresja na drogach
    Nasze drogi - po tych w Rosji oraz Rumunii - są najbardziej niebezpieczne w Europie – twierdzą kierowcy w sondażu, którego wyniki poznała „Rzeczpospolita”. Czytaj więcej 2015-06-29
  • Zobacz, jak zmienia się ciało osoby uzależnionej od narkotyku
    Zobacz, jak zmienia się ciało osoby uzależnionej od narkotyku

    Zniszczona cera, rany na twarzy, brak zębów i charakterystyczny grymas – tak w skrócie można opisać skutki brania metamfetaminy....

    Czytaj więcej 2015-06-08
  • Dopalacze znowu zalewają rynek
    Ewa Drzyzga w programie "Rozmowy w Toku" porozmawia dziś z nastolatkami, którzy otwarcie przyznają się do tego, że zażywają dopalaczy. Jak się po nich czują? Po co to robią? Czy wiedzą co wciągają? Czy zdają sobie sprawę z konsekwencji jakie niosą za sobą dopalacze? A do studia Dzień Dobry TVN zaprosiliśmy Agnieszkę Jędrzejewską,... Czytaj więcej 2015-05-28
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.